Prágai repülőtér
2x Alagút alakú autómosó, óránként akár 120 jármű mosási kapacitással

Autómosó programok
- CALIFORNIA 4” nagynyomású, teljes körű oszcillációs keret
- TOWER HP nagynyomású kerék- és küszöbmosó
- Aktív hab
- Samponmosás
- Gentle touch AE.XL.7 kefés mosás
- Alvázmosás
- Viaszolás
- Ozmotikus vízzel való öblítés
- Kettős szárítás CONTOUR
- Kézi kémiai előmosás automatikus vegyszeradagolással
- Kézi nyomásos előmosás MCHPV
Tanácsra vagy az Ön igényeire szabott árkalkulációra van szüksége?
A prágai Václav Havel repülőtér a Cseh Köztársaság kapuja, és évente közel 20 000 000 utas fordul meg ezen a légi kikötőn. Ahogyan a látogatók számára természetes, hogy közvetlenül a repülőtéren béreljenek autót, úgy a Prágai Repülőtér számára is természetes, hogy az autók tökéletesen felkészítve álljanak rendelkezésre.
A Terminál 1 szemben található C parkoló szolgál bázisként az autókölcsönzőnek, és itt található a járművek átvétele és a következő bérlésre való előkészítése is. Többek között két alagútmosó is rendelkezésre áll, hogy minden visszavitt autót meg lehessen mosni. A felkészítési folyamaton áteső járművek számának növekedésével a meglévő mosóvonalak már nem voltak elegendőek. A mosóvonalak nem tudták a munkát, ráadásul gyakran nem működtek, a mosás és szárítás minősége nem volt a kívánt szinten.
A Prágai Repülőtér ezért pályázatot írt ki új mosóalagutak szállítójának kiválasztására, amelyek kielégítik igényeiket és szükségleteiket.
A beruházó követelményei és az alapvető paraméterek
A Prágai Repülőtér egyértelmű kritériumokat támasztott, amelyeknek meg kellett felelniük, hogy a nagy mennyiségű mosandó járművet optimálisan, a működés megszakítása nélkül, a meglévő helyiségek kihasználásával lehessen mosni.
- Megbízhatóság – az új mosóvonalnak megbízhatónak kell lennie, és képesnek kell lennie a használt járművek napi mosására.
- A Prágai Repülőtér által naponta feldolgozott nagy járműmennyiség miatt a mosóvonalnak képesnek kell lennie minden jármű gyors és hatékony mosására.
- A járművek professzionális megjelenése érdekében elengedhetetlen a minőségi szárítás.
- Az alacsony nyomású alvázmosás fontos a járművek aljának szennyeződéseinek eltávolításához.
- A mosóvonalak kezelésének a lehető legegyszerűbbé tétele.
- Fokozott biztonság a járművek mosóalagutakba való behajtásakor
- A meglévő tér maximális kihasználása – az új mosási technológiát úgy kellett megtervezni, hogy beférjen a meglévő térbe, vagy hogy az építési módosítások minimálisak vagy gyorsak legyenek.
Megoldás és megvalósítás
Az AutoMax Group mosó központok kék divíziójának szakemberei az optimális megoldást tervezték meg – az Autoequip AE XL 7.21 alagútmosót automatikus járműadagolóval.
Ez a mosóvonal kifejezetten a Prágai Repülőtér igényeihez lett kialakítva. A szállítószalag hosszát módosítottuk, és kettős szárítókeretet adtunk hozzá dinamikus szárítással, hogy biztosítsuk a járművek magas minőségű szárítását. Ezen felül a mosót osmotikus vízzel öblítő kerettel láttuk el, hogy a járművek a végső átadásra maximálisan felkészülten hagyják el a mosót. A mosóalagút előtti területre egy előmozgató lánc került kialakításra, amely automatikusan továbbítja a járművet a fő szállítószalagra, amikor a mosó készen áll a következő mosásra.
Műszaki paraméterek és berendezések a mosási ciklusokhoz
Az AutoMax a DEGAMA/AUTOEQUIP mosóvonalak kizárólagos szállítója, amely portálos, alagút és speciális mosóvonalakat gyárt személygépkocsik, haszongépjárművek és tehergépjárművek számára.
A Degama gyártmányú Autoequip AE XL 7.21 alagútmosó a következő műszaki paraméterekkel rendelkezik:
- szállítószalag hossza: 17 925 mm,
- teljes technológiai hossz: 14 925 mm,
- mosási magasság a 21-es típusnál: 2 100 mm.
A szerkezet horganyzott acélból készül, epoxi bevonattal, alapkivitelben RAL7042 szürke színben. Alapkivitelben 6 oszlopokkal és horganyzott acélból készült, szintén bevonatos külső szolgálati bejárattal szállítjuk.
Ezenkívül a következő mosási ciklusokhoz szükséges berendezésekkel:
- California nagynyomású, teljes körű oszcillációs keret,
- samponozó keret kémiai tisztítószer elektromos adagoló szivattyúval,
- 7 db Carlite sörtés kefe, rozsdamentlen acélból készült függőleges kefék csúszó tartókra, vízszintes kefe,
- öblítőkeret,
- önszárító viaszos keret vegyi termékkel,
- végső öblítés ozmotikus vízzel
- kontúros vízszintes szárítás motoros fúvókkal,
- oldalsó rögzített szárítás közepes és alacsony területekhez.
A mosóalagút kettős vízkörrel rendelkezik a hálózati vagy újrahasznosított víz felhasználásához.
Automatikus vezérlés és biztonsági rendszer
Az automatizálás kulcsszerepet játszik a modern alagút mosóberendezések működésében. Az automatikus indítási rendszer lehetővé teszi a mosási program egyszerű követését. A beérkező jármű megérkezik a helyére, és a rendszer felismeri, hogy mosásra kész. Ezután a jármű felkerül a fő szállítószalagra, és elindul a mosási program. A ciklus befejezése után a jármű továbbhalad, és a mosó tudja, hogy a mosás befejeződött.
Az elektronikus vezérlés PLC-n és fényjelzőkön keresztül biztosítja a mosási folyamat zökkenőmentes és biztonságos lefolyását. A szállítószalag három sebességgel rendelkezik, maximális mosási kapacitása 6 m/perc.
A vezérlőpanelen további vezérlőelemek találhatók a hat különböző előre beállított mosási program kézi kiválasztásához. Az operátor terminál alapvető funkciói közé tartozik a mosási programok programozása, valamint a teljes mosások számának, az egyes programoknak és riasztásoknak a megjelenítése. Egyszerű és hatékony vezérlés.
A megvalósítás időigénye
Az AutoMax összesen 4 hónap állt rendelkezésére a szállítás megvalósítására, beleértve az eredeti technológia leszerelését és az építési munkálatokat.
A mosóterület teljes hosszának meghosszabbítása miatt többek között a mosóalagutak előtti területet is át kellett alakítani, ami idő- és építési szempontból is nagyon igényes feladatnak bizonyult. A nagyon rugalmas építővállalattal, amely képes volt reagálni a váratlan akadályokra, a megvalósítás ütemezését sikerült betartani.
A beruházóval közösen úgy döntöttünk, hogy a technológiát két lépésben szállítjuk – a 2. alagút a 1. alagút bontási és építési munkálatai alatt is üzemelt. Ezt követően az egész mosó központot le kellett állítani a szükséges ideig, hogy a mosóalagutak bejáratát lebontsák és újratervezhessék. Ezt az időt kevesebb mint egy hónapra sikerült lerövidítenünk. Az első alagútmosó kevesebb mint 3 hónappal az építkezés átvétele után került üzembe.
A mosóközpont területén végzett építési munkálatok keretében átalakításokra került sor a műszaki helyiségekben, és új szennyvíztisztító technológiát szállítottak, amely a szennyvíz kb. 80%-át biztosítja újrahasznosításra.
A Prágai Repülőtér számára tervezett és épített új technológia tökéletes megoldás a mosófolyamaton naponta áthaladó járművek számának növekedésére.
Befektetés a minőségbe és a hatékonyságba
Az új AE XL.7.21 alagútmosó sorok nemcsak a mosás minőségébe, hanem a működés hatékonyságába is befektetést jelentenek. A technikai újításoknak, köztük a California nagynyomású oszcilláló kereteknek, a Carlite keféknek, az osmotikus vízzel történő végső öblítésnek és a kiváló minőségű szárítási rendszernek köszönhetően a lehető legrövidebb idő alatt optimális eredmény érhető el. Az így előkészített járművek a Csehországba látogatók és az autókölcsönző ügyfelei előtt a legjobb formájukban mutatkozhatnak be.